onsdag 27 april 2011

Long time no see...

Ja det kan man väl säga kanske. Det går ett litet tag mellan blogginläggen. Ibland så tröttnar jag lite, men ibland kommer gnistan att skriva tillbaka, som idag till exempel. Vad har hänt sen sist då? Jag har börjat jobba på Liseberg! Närmare bestämt Gasten! Yey! Jag fick tjänsten där, det blev jag jätte glad för. Så jag har jobbat tre hela dagar nu. Och nu kan jag äntligen börja "njuta" av det lite mer än vad jag kunde från början. Innan jag skulle börja jobba var jag så sjukt nervös! Jag hade sån prestationsångest för att jag skulle göra fel, eller inte hitta till de olika rummen, och med tanke på att en av cheferna hade sagt att dom brukar ha lite dåligt tålamod med att folk inte lär sig eller snappar upp allt fort, gjorde ju inte direkt saken bättre. Men efter en lite halvpanik artad dag i lördags så fick jag ganska snabbt häng på det, det är väl vissa moment eller saker som inte känns helt hundra. Men det kommer väl att ge sig med tiden. Sen tar ju jag åt mig mkt mer av saker och när man gör fel än vad kanske en annan normal människa hade gjort! Men hur som helst så tror jag att det kommer att bli en grym sommar, och jag har redan lärt känna tre eller fyra nya sköna människor på avd som jag gillar, så det känns bra, och tre av dessa är nya precis som mig så man kan stötta varandra i det man inte känner sig säker på.

Det var på jobbfronten det, ska man gå in på kärleksfronten tro... Ja men det kan vi väl göra. Jag har ju dejtat ganska så intensivt de senaste månaderna, blev betalande medlem på Mötesplatsen och satte igång en dejting kedja som heter duga. Det var väl en tre, fyra dejter i månaden, en per vecka kanske. Varav vissa var bättre och vissa sämre. Men det var väl ingen som kändes sådär wow! Som jag vill känna och som jag vet att jag kan. Det har inte varit nån som känts så sedan Linus i början av Februari. Jag vet att man inte ska jämföra en dejt eller en person med en annan, men man jämför ju bara vad man känner och om inte den "där" känslan infinner sig relativt snabbt, så anser inte jag att det är värt att lägga ner mer tid på den personen. Men så i lördags, så var jag med Sofie och Fia ute en stund, vi drog till rumpanbar på Linnegatan. jag kom direkt från jobbet och hade väl kanske inte planerat att ens dra ut, men så blev det i alla fall. Så väl där så spanade jag in bartendern, söt, blond kille, 30 bast. Låter fint i Friedas bok. =) Så efter en stund så satte han sig ner vid vårt bord och började prata lite, sen drog Sofie och Fia in till stan och jag satt kvar med honom en stund till. Så när det var dags att stänga så gick han iväg och kom tillbaka med en lapp med sitt telefon nummer! =) Så gulligt! Sen så hördes vi av under helgen och sågs igen igår kväll, det var en mkt trevligt kväll och det sjukaste är att det finns inte många killar som har exakt samma musiksmak som jag! Men denna killen har nästan alla album som jag har, Westlife, BSB, Daughtry, Katy Perry, Anders Johansson, u name it! Så sjukt! Det är ju nästan lite för bra för att vara sant. Så där satt vi på baren och kollade på Westlife live framträdanden i mobilen! Ha ha, men sjukt roligt. Så vi får se när vi ses igen. Vi pratade om att ses på söndag, ta en bio och bara ha det mysigt. Så om det blir så, ja det lär ni får veta. Men vad jag ville ha sagt med detta är väl att jag letat på en dejtingsajt och så på ett random sätt så stöter man på nån. Ja livet har sina roliga och knäppa vägar. Men man ska inte ropa hej fören man är över bron. Det kan hända mkt, det vet jag av erfarenhet. Så jag ska ta det lugnt och bara ta det för vad det är men samtidigt ha mina ögon och öron öppna på andra håll!

Det var det, nej nu blir det lite frukost! Sofie sover fortfarande! Kanske borde väcka henne, nej hon kan få sova ut, det behöver hon!

Vi hörs snart!

Kram

/ - Frieda

1 kommentar: