måndag 2 november 2009

Vardagens tomhet återfinner sig i själen...

Hej!

Nu är jag tillbaka i gbg efter en helg på en ganska så öde ö, Nordkoster som jag varit på över helgen med min teatergrupp. Det var underbart! Och så skönt att få komma iväg, bort från storstaden i några dagar. Man känner redan när man kommer dit där vi var att luften är så mycket renare och fräschare där. Trots att det var ganska kallt och lite blåsigt, så var vi ute väldigt mycket. Det var så fin natur, höstens alla färger låg som ett konstverk framför oss.

Vi kom dit på fredagen och käkade räkor, drack vin och tjötade. Vi skämtade innan vi åkte från gbg att "Shit, tänk vilken film detta hade blivit, sex vänner åker iväg en helg till en öde ö för att festa och umgås, det är Halloween helgen dessutom." Ja det är ju som upplagt för vilken "bra" skräckis som helst. Och vi spelade faktiskt in en "liten" film på ca 15 min. Hmm, väldigt "low-budget" får man väl säga. Vi hade tre digitalkameror och ett minneskort på 1G. Så vi filmade med och utan ljud, inget manus men våran fantasi och det faktum att det var Halloween och våran fantasi flödade. Det blev en Zombie film. He he. Hanna fick vara Cassandra, en snygg zombie som följer med sin kille att träffa hans fem fyra kompisar över helgen. Det hela slutar med att hon dödar allihopa, för hon är en Zombie - I lyxförpackning. Ja, det kanske inte låter så himla bra. Men det är roligt för oss att se den, då vi gjort den själva. Även om det skådis insatserna inte är de bästa. Vi var ju både fulla, utan manus och kasst ljud så vad förväntade vi oss. Men roligt var det!

Ja, drickande blev det oxå och god mat. Kanske lite för mkt godis, alkohol och onyttigt. Men det tar vi igen idag. Om en stund ska jag som alltid på måndagar, till gymmet. Normalt sett så brukar jag och Hanna gå ihop, och sedan åka till teatern. Men idag så har hon skol arbeten att jobba med så det blir bara jag. Plus att jag ska hoppa in för henne som dramalärare och ha hand om hennes teaterbarn som är precis innan vår egen teater lektion. Det är lite skrämmande, för jag är ingen "lärare" och brukar inte undervisa. Men det är oxå spännande. Det går nog bra! Jag skriver mera om det ikväll!

Jag har lite annat jag måste fixa innan jag drar mig iväg, men jag ger en lite längre "post" ikväll med mer tankar och lite fler bilder. Ni får en bild nu...en lite galen på oss när vi leker Twister!

See yah later!

XoXo - Frieda K*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar